
A hirdetések kiterjesztése nemzetközi piacokra új növekedési lehetőségeket nyithat meg a vállalkozásod számára. Fontos azonban tudni, hogy minden hirdetési piac más és más, ezért a sikerhez alapos felkészülés szükséges.
1. Alapos kutatás a kampány indítása előtt
Bár technikailag bárhol hirdethetünk, minden piacnak megvannak a sajátosságai. Végezz alapos kutatást, beleértve:
Kulcsszókutatás: Ismerd meg a helyi keresési szokásokat és kifejezéseket.
Átlagos hirdetési költségek: Az árak országonként jelentősen eltérhetnek.
Versenytárselemzés: Tanulmányozd a helyi versenytársakat, hogy azonosítsd a lehetőségeket és kockázatokat.
Az előzetes kutatás biztosítja, hogy a kampányok jobban célozzanak és költséghatékonyabbak legyenek.
2. Kezdd kicsiben, gyűjts adatokat
Még ha biztosak is vagyunk a szolgáltatás sikerében, érdemes kezdetben kisebb költségekkel próbálkozni az új piacokon. Használd ezt az időszakot az adatok gyűjtésére, amelyek alapján később skálázhatóvá teheted a kampányokat.
Ez a megközelítés minimalizálja a kockázatot, miközben betekintést nyújt, mi működik az adott piacon.
3. A helyi preferenciák számítanak
Csak azért, mert egy csatorna jól működött a hazai piacon, nem jelenti azt, hogy külföldön is ugyanúgy fog teljesíteni. Például, ha Magyarországon főleg a Google Display hirdetések hozták az ügyfeleket, az nem jelenti, hogy Ausztriában is ezek lesznek a leghatékonyabbak – lehet, hogy a közösségi média kampányok hozzák a legtöbb érdeklődőt.
A kampányok helyi igényekhez igazítása kulcsfontosságú.
4. Priorizáld a piacokat ROI szerint
Ha egyszerre több országban szeretnél hirdetni, prioritásként a megtérülési potenciál alapján érdemes rangsorolni a piacokat. Koncentrálj először azokra, ahol a legnagyobb a várható nyereség, majd terjeszkedj tovább a gyűjtött adatok alapján.
A nemzetközi hirdetés bonyolultnak tűnhet, de alapos kutatással, célzott teszteléssel és adatvezérelt skálázással mérhető növekedést érhetünk el a határokon túl is.
Készen állsz arra, hogy nemzetközi kampányokkal növeld a vállalkozásod?
Dolgoztam már amerikai, norvég, dán, francia, izlandi és svájci hirdetési piacokon, segítve a vállalkozásokat, hogy megértsék és kiaknázzák az adott piac sajátosságait. Legyen szó nemzetközi kampányok indításáról vagy meglévő kampányok optimalizálásáról, segítek a legjobb eredmények elérésében.
Lépj kapcsolatba velem, és tegyük együtt globálissá a jelenléted!